Monday, June 15, 2015

Kata Hati Seorang Lelaki Seperti Aku


Jadikan aku pilihan yang terakhir 
sebagai lelaki yang pernah kamu lukai perasaannya 
hanya untuk memenangkan kedegilanmu

Jadikan aku pilihan yang terakhir 
sebagai lelaki yang pernah kamu sia-siakan 
kerana ada yang lebih baik daripada aku

Jadikan aku pilihan yang terakhir 
sebagai lelaki yang pernah kamu sakiti 
hingga airmata hatiku menitis

Jadikan aku pilihan yang terakhir 
sebagai lelaki yang pernah kamu abaikan 
kerana amarah dan dendammu

Jadikan aku pilihan yang terakhir 
sebagai lelaki yang pernah kamu remehkan 
karena kekuranganku

Jadikan aku pilihan yang terakhir 
sebagai lelaki yang pernah kamu permainkan 
hanya untuk memuaskan hatimu

Jadikan aku pilihan yang terakhir 
sebagai lelaki yang membuat kamu sedar 
tidak ada satu pun adam yang sempurna, 
sesempurna yang kamu dambakan 
cerminan lelaki seperti yang kamu idamkan

Karena sumber benih hingga kamu dilahirkan juga adalah daripada seorang lelaki yang sama tidak sempurna
seperti halnya aku

Tidak ada yang sempurna

Hisyam Abdul Majid








No comments:

Post a Comment