Friday, June 12, 2015

"Saya Cinta Awak" - Awak Tahu Tak?



Malam Sabtu ni nampaknya rumah aku dipenuhi sedara mara lagi.... meriahnya rasa..... best je bila riuh rendah sampai pagi..... berbaloi tak tidur berborak dengan sedara mara ni..... adakala serius..... adakala ketawa bagai nak giler..... adakala membuat aku berangan-angan jauh dengan dorongan mereka.

Seorang sedara perempuan ku menarik tangan ku ke satu sudut jauh dan mula meluahkan luka hatinya yang terpendam..... Hmmmmm

Dipendekkan cerita aku berjaya menenangkannya dan memberikannya semangat, pedoman dan dorongan supaya hidupnya lebih ceria dan lebih matang dalam menilai sebelum membuat keputusan ketika meniti liku-liku kehidupan..... bercinta khususnya.

Perempuan sangat mudah percaya dengan apa yang dia dengar dan lihat..... 

Perempuan mudah menerima kata-kata seorang lelaki tanpa berfikir panjang..... without a second thought.. and at last.... perempuan jugak yang merasa sakitnya.....

Akan menjadi perkara normal bagi seorang lelaki berkata begini..

Awaklah yang pertama yang dapat buat saya bahagia.dalam ramai-ramai perempuan..... awaklah yang paling special..... dalam ramai-ramai perempuan..... awaklah yang terbaik and saya tak mungkin dapat cari pengganti awak lagi..... even kita berpisah..... saya janji tak akan lupakan awak..... saya tak pernah dengan mana-mana perempuan seperti mana saya dengan awak.....

oppsss.....

wahai perempuan..... jangan cepat perasan and melting dengan ayat klise sebegini.....

I tell u what..... sebelum kata-kata ni di copy and di paste kan kat telinga korang..... lelaki awal-awal lagi dah copy and paste kan kat exs exss exssssssss dia......maybe sebijik-sebijik or paling tidak pon lebih kurang.....

tak dinafikan..... pastinya dalam hati lelaki akan ada seseorang yang betul-betul bertakhta kat hati dia..... tapi korang sebagai perempuan jangan cepat melatah and terperasan.

Too sad bila ada antara perempuan yang mudah percaya dan sanggup buat apa saja hanya kerana lidah sang lelaki..... and bila ada orang nasihat sikit..... mula lah keluar perkataan seperti:

"Dahlah tu..... aku percaya dia lah..... dia dah cakap dia hanya sayang kat aku sorang je".

"Dia dah cakap aku perempuan yang paling dicintainya and dia dah janji tak kan lupakan aku".....

Maka..... jadilah satu episod perjalanan sebuah cinta yang penuh PERASAN dimana korang merasakan korang dah berjaya menjadi orang yang paling best dalam hidupnya padahal tak pun..... and bila orang tu tak hargai korang seperti mana konon-konon koranglah yang paling best tu..... mula lah korang jadik ahli falsafah secara tidak langsung dengan mengeluarkan perkataan yang sedih-sedih dan ayat-ayat sajak yang maha kesian..... mula lah terjadik gejala seperti mengupdate status sedih-sedih kat facebook kat blog kat situ kat sini kat sana kat sinun.

( Ermm salah satu kesan sampingan )

Tak salahkan lelaki coz kalau tak cakap camtu..... nak cakap camne lagi kan??but sebagai perempuan..... beringat-ingatlah..... cintailah seseorang itu secara biasa-biasa je and cool-cool je.....

Jangan terbang terlalu tinggi coz bila jatuh..... sakit sangat oooo..... no kidding.

Tumpang kata Pak Abdul Khatab kat anak perempuan dia "Jangan dilayan sangat" hehehe (Jangan mare ye anak Pak Abdul Khatab)








Pesanan ikhlas dari : Hisyam Abdul Majid




No comments:

Post a Comment