Saturday, December 13, 2014

Bicara Hati


Inikah derita........
Mencinta tapi tak di cinta
Merindu tapi tak dirindu

Hanya menatap kosong sang rembulan
Berharap diri adalah sang bintang

Yang selalu kau nanti di ujung senja
Hanya berharap aku saja yang ada dihati

Tapi ketika kupijaki bumi
Aku hanyalah satu diantara bintang itu

Ada banyak hati yang kau nanti
Ada banyak rindu yang kau tabur

Tapi bukan untukku
Itu untuk yang lain

Dan aku hanyalah butiran debu
Tak berarti dan takkan memberi arti
Selamanya.

Aku hanya dapat menahan air mata
Atas kasih yang tak pernah tiba

Aku menangis....... 
Bukan kerana aku memerlukanmu 
Bukan aku mahu kau kembali kepadaku 
Tetapi kerana aku akhirnya menyedari 
Aku terpaksa belajar untuk melepaskan kau pergi 
Aku akhirnya dapat menerima perpisahan kita 
Dan benar-benar percaya bahawa 
Aku boleh hidup tanpa mu





Oh Tuhan berikanlah aku
Kekuatan menempuhi dugaan-Mu
Aku percaya ada hikmahnya
Di setiap dugaan yang ku terima

Andainya hatiku bersuara
Pastinya ia akan berkata
Cukuplah sayang aku tidak berdaya
Mengharungi segala sengsara

Berapa kali harus aku terluka
Barulah kan ku sedar
Cintaku tidak layak untuk dirinya
Mengapa masih aku setia di sisinya

Tidakku mengerti tidakku fahami
Seperti insan biasa aku ingin bahagia
Menyintai dan dicintai tiada duanya
Andai terlampau permintaanku ini
Maafkanlah kasih

Berapa kali harus aku terluka
Barulah kan ku sedar
Cintaku tidak layak untuk dirinya
Mengapa masih aku setia di sisinya
Tidakku mengerti tidakku fahami

Seperti insan biasa aku ingin bahagia
Menyintai dan dicintai tiada duanya
Andai terlampau permintaanku ini
Maafkanlah kasih
Andai terlampau permintaanku ini
Maafkanlah kasih

Oh Tuhan berikanlah aku
Kekuatan menempuhi dugaan-Mu
Aku percaya ada hikmahnya
Di setiap dugaan yang ku terima






No comments:

Post a Comment