Friday, December 19, 2014

Bila Gadis Syok Kat Suami Orang



Semalam aku kena buat kerja sukarela menjadi kaunselor kepada remaja-remaja perempuan yang kena tangkap maksiat, samada memang dah trend ke atau kebetulan je, aku sendiri pun tak tahu dan keliru untuk memahami apa sebenarnya dalam kotak fikiran mereka ini, tertapiiiiiii rata rata tertangkap sedang berasmara dengan suami orang. Bila tanya punya tanya maka rata-rata juga menjawab TERjatuh cinta dengan suami orang. Bukan minta, bukan sengaja tapi Terrr….

Hmmm pada saya “Saya tidak le menyalahkan mereka 100% sebagai gadis remaja yang telah jatuh cinta dengan suami orang ini” Ermmm saya yakin hehe ramai si isteri-isteri yang membaca tulisan ini akan melenting la kan. Sebagaimana entry saya bertajuk Asam + Garam + Cuka bertarikh 21hb November 2014 yang lalu. Tetapi, apa yang saya tulis ini  bukan la nak buat anda marah, sebaliknya adalah untuk cuba mencari punca dan penyelesaiannya sebaik yang terdaya oleh saya je.

Menyentuh tentang gadis remaja yang TERjatuh cinta, seperti saya kata awal tadi… bukan disengajakan! Mungkin ada gadis remaja yang sengaja cari laki orang tapi ITU, out of my topic!

Pada saya, rupanya mereka ni diperangkap bercinta dengan suami orang oleh suami orang itu sendiri, yang sepengetahuan mereka masih bujang/duda kerana si suami orang ni mengaku bujang/duda ketika awal perkenalan, dalam pada tu layanan yang terlalu romantik dan amat mesra diterima dari suami orang ni, dengan masa yang seolah-olah hanya untuk mereka berdua begitu terluang oleh si suami orang. Ada yang ditaburkan dengan wang ringgit sehingga akhirnya menyebabkan mereka sangat bergantung kepada si suami orang ni.

Apabila hubungan dah semakin intim, dah sayang... dah cinta… dah secucuk... atau dah bercucuk-cucuk... tetiba laaa baru tahu rupanya mamat ni suami orang, hmmm... ingat boleh senang-senang nak lupakan je ke? Lebih-lebih lagi apabila dengan ayat-ayat power si suami orang ni sehingga tergadai itu dan ini plus body, mana mungkin boleh lupakan begitu sahaja.

Hakikatnya bila ditanya, bukan mudah bagi mereka untuk menerima situasi ini. mana nak fikir yang masa depan mereka yang paling jauh pun hanya menjadi isteri kedua sahaja kalau tak ketiga atau keempat… mana nak kena mendapat restu isteri tua pulak dulu... mana nak fikir akan dihamput dan dituduh perampas pula... mana nak bersedia kalau-kalau penangan-penangan dendam isteri-isteri tua lagi.

Tetapi nak buat camana... nasi dah jadi bubur... bukan mereka nak merampas... tetapi si suami orang ni bijak memerangkap mereka... sehingga mereka dah tak mampu untuk melawan dari menjadi mangsa keadaan. 

~ Kata gadis 1 : Saya dah elak bro, dan try untuk in love dengan single man, tapi they all semua gelojoh, tak pandai ambil hati, jadi saya benci. So, everytime jumpa yang saya suka je, mesti lelaki tu dah berkahwin! …nak buat macamana?

~ Kata gadis 2 : Tak tahulah pasal apa, suami orang ni memang pandai take care lah bro. Tak macam lelaki-lelaki muda dan belum berkahwin ni semua. Kita pula yang kena take care of them, boring!

~ Kata gadis 3 : Awal-awal tu, tak tahu yang dia dah berkahwin. Tengok dia free je. Always have time for me. Call pun boleh anytime, sms pun dijawab setiap masa. Selalu jumpa…so kita ingat dia single la. Tak sangka pula dia dah berkahwin. Masa tahu tu, kita dah sayang dah kat dia bro…

~ Kata gadis 4 : Kalau isteri dia tak mahu suami cari lain, dia kena lah bijak menjaga suami. Masak setiap hari kat suami, supaya suami jangan makan luar je. Nanti isteri pun dia cari kat luar lah, terkenan dengan masakan orang luar!

~ Kata gadis 5 : Kami wanita ni cepat kesihan kan orang bro…kami kaum yang lemah, bila seorang lelaki datang meluahkan perasaan sedih mereka, rasa kecewa mereka dengan perkahwinannya…mesti kita rasa kesian punya bro. Sebagai seorang wanita, mestilah saya turut merasa sedih. Sudahlah si suami ni ‘tak dapat’ servis lama bro. Sebagai isteri kenalah bagi suami kepuasan yang diminta, kalau dia tak boleh…biar saya bagi, saya boleh bro!

There you go…let’s play blaming game!! …now you nak salahkan mereka? How can you? You salahkan one girl, then suami you minat the other girl yang lagi cun punya and then you salahkan that girl pulak…

Nampak tak its not the girls fault? …its your husband, you sould blame the husband and you yourselves la kerana membiarkan perkara ini berlanjutan sehingga si suami keluar mencari yang lain. Menyalahkan orang lain di dalam hal ini tidak akan menyelesaikan apa-apa. You got no one to blame except YOU!

BUT…my advised here, jangan play the blaming game beb! Find the solution! Apa masalahnya yang sebenar? Mengapa suami anda berubah hati? Cari dan cari, then try so solve it!

Cari jalan penyelesaiannya… for example :-

Jika dia nak yang seksi, then seksi kan diri anda demi suami
Jika dia nak makan sedap-sedap dirumah then, masakkan dia yang sedap-sedap. Belajar masak!
Jika dia terlalu banyak masa terluang….penuhkan masa bersama dia, go for a holiday
Jika dia fikir ada wanita lain yang lebih cantik pada you, cantikkan diri you lebih pada wanita itu
Jika dia nak have sex…aihhh, sex pun tak nak ke? Bagi lah dia puas-puas!

The solution is, buatkan segala-gala lebih dari apa yang si suami mahu. 
Berikan dia satu pengalaman yang tidak pernah dialaminya, seolah-olah anda suami isteri sedang HAVING AFFAIR!. Buatkan setiap hari ada berbagai-bagai perkara menarik yang tidak pernah anda lakukan bersama suami. 
Jadikan diri anda lebih baik dari mana-mana wanita yang pernah dia minati.



TAPI, kalau hingga ke tahap itu anda lakukan, then suami masih cari wanita lain… then you kena cari suami lain pulak lah, obviously suami you dah tak boleh terima you lagi, or maybe suami you memang jenis suka lebih seorang wanita… well, itu bukan salah sesiapa lah memang dah sah suami tu yang GATAL!





No comments:

Post a Comment