Saturday, February 15, 2014

Untuk Sang Mantan

Untuk sang mantan.
Terima kasih, 
kamu pernah menjadi bahagian dari cerita hidupku.
Sekarang memang kita sudah tidak bersama lagi.
Mungkin kamu telah menemukan seseorang,
yang mengantikanku di hatimu.
Seseorang yang mampu menyembuhkan luka,
yang pernah ku toreh tanpa sengaja dalam hatimu.
Dan aku harap,
dia adalah orang yang tepat untukmu.
Semoga dia tidak pernah melakukan kesalahan, 
seperti yang pernah aku lakukan.
yakni,
menyakitimu hingga membuatmu memilih untuk berlalu.
Mungkin kau tak ingin tahu,
tapi sesungguhnya sehingga saat ini aku masih sendiri.
Bukan aku tidak mampu mencari kekasih lagi,
tapi aku masih mencuba memujuk hatiku, 
yang remuk rendam setelah kepergianmu.
Meskipun perpisahan darimu menyisakan luka di hatiku.
Aku tidak pernah menyesal mencintaimu.
Kerana bagaimanapun,
aku pernah bahagia bersamamu.
Terima kasih,
kerana kamu pernah mencintaiku,
harap-harapnya dengan tulus,
dan maafkan aku, 
jika aku pernah melukaimu.

Di petik dari Organiser Hisyam AM

"Ketika Satu Pintu Kebahagian Tertutup
Pintu Yang Lain Dibukakan
Tetapi Seringkali Kita Terpaku Terlalu Lama
Pada Pintu Yang Tertutup
Sehinggakan Tidak Melihat Pintu Yang Lain Yang Terbuka Untuk Kita"

"Waktu Kamu Lahir, 
Kamu Menangis Dan Orang-Orang 
Di Sekelilingmu Tersenyum,
Jalanilah Hidupmu Sebaik Mungkin,
Sehingga Nanti Pada Waktu Kamu Meninggal,
Kamu Tersenyum Dan Orang-Orang
Di Sekelilingmu Menangis"



No comments:

Post a Comment