Thursday, October 16, 2014

Nak Nyusu Sorang-Sorang Je



Husin dan Hasan adalah dua orang adik-beradik kembar. Mereka mempunyai citarasa yang sama dan banyak perkara yang mereka lakukan bersama seperti bermain permainan yang sama malah meminati rancangan kanak kanak yang sama di television. Selain itu mereka juga berkongsi hobi dan minat yang sama.

Namun begitu ada satu perkara yang Husin sangat tidak suka dengan Hasan iaitu bila menyusu badan ibunya. Husin selalu sahaja tidak dapat menyusu badan dari ibunya gara-gara Hasan yang lebih lasak berebut dan selalu sahaja dapat menyusu dahulu. Ibunya sering menasihati bahawa Hasan adalah adik kepada Husin, oleh itu sebagai seorang abang Husin perlulah beralah walaupun sebenarnya dia juga mahu disusukan oleh ibunya.

Pada suatu malam Husin dengan senyap-senyap telah menyusup masuk ke bilik ibu ayahnya ketika ibu ayahnya sedang lena tidur dan pelan pelan menyapukan racun pada kedua-dua puting ibunya.

“Hmm esok mesti Hasan akan mati. Boleh la aku pulun hisap susu ibu sorang-sorang tanpa perlu berebut” Kata Husin dalam hati sambil tersenyum. Tak sabarnya dia menanti hari esok.

Pada keesokkan harinya sebaik sahaja Husin tersedar pagi Husin melihat ibunya menangis teresak-esak. Dalam fikirannya membayangkan sudah tentu ibunya sedih kerana Hassan telah mati. Tetapi apabila dia bangun Husin terkejut apabila melihat Hasan berada disebelah ibunya dalam keadaan sihat walafiat. Langsung tiada tanda-tanda yang Hasan dalam kesakitan. 

Dengan terketar-ketar Husin bertanya kepada Ibunya “Bu… Kenapa Ibu menangis ni?”

Ibunya menjawab “Ayah kamu dan meninggal dunia! Ibu pun tak tahu sebab ape”

“Erk…. Ayah pun share susu jugak ke” rungut Husin dalam hati.





Dalam hidup ini, akan selalu ada orang yang tidak menyukai kamu,
namun itu bukan urusan kamu.
Lakukan sahaja apa yang kamu anggap benar dan enjoy.
Kerana ada 2 alasan mengapa orang tidak menyukai kamu itu.
1.. Kamu menikmati hidupmu.
2.. Dia tidak menikmati hidupnya.

Cayalah, orang lelaki mesti suka ni haha




No comments:

Post a Comment