Wednesday, November 19, 2014

Betulkan ibu?

Sebelum berlepas ke Malaysia, ibu kepada bakal pembantu rumah dari indonesia, berpesan kepada anak perempuannya...


Si ibu  "Kalau mahu kawin pilih lelaki yang ada tiga ciri baik baik..

Pertama yang baik hati dan prihatin sama kamu.....

Kedua yang tidak boros jimat berbelanja.....

Ketiga biar yang teruna belum pernah kawin kawin.....

Si anak  "Baik ibu"

Setelah 3 hari di Malaysia si anak menghubungi si ibu melalu talipon dan memberitahu bahawa dia sudah hendak berkahwin.

Si ibu  "Eh,macam mana cepat sekali kamu jumpa yang ada tiga ciri-ciri yang ibu pesan!"

Si anak  "Yang pertama sesampai saya di Malaysia saya sesat ibu...tidur di station bas. 
Lalu datang seorang teruna mengajak saya tidur di hotel, katanya disini banyak nyamuk dan tidak selamat. Maknanya dia tu baik hati dan prihatin orangnya, betulkan ibu?"

Si ibu  "Yang kedua mana kamu tahu dia tidak boros?"

Si anak  "Tiba dihotel saya minta bilik berasingan... tetapi dia kata tak payah... cukup kongsi satu bilik sahaja berdua... Itu maknanya dia tu jimat duit dan tidak boros, betulkan ibu?"

Si ibu   "aduh" mengeluh

Si ibu  "Dan yang ketiga mana kamu tahu bahawa dia masih teruna?"

Si anak  "Ibu, malam tulah kali pertama saya lihat kemaluannya malah berbalut plastik pulak lagi, Itu maknanya dia masih teruna kerana kemaluannya belum pernah di bukak palstik lagi kan kan kan ibu?"

Si ibu tidak menjawab kerana sudah pengsan.






No comments:

Post a Comment