Tuesday, November 4, 2014

Sama + Sama = Sama-sama



"Doktor," kata seorang ayah melalui telefon, "Anak lelaki saya menderita Selsema Burung."

"Saya tahu," jawab doktor.

"Semalam saya telah ke rumah anda dan memberinya ubat." tambah doktor itu lagi.

"Pisahkanlah dia dari semua orang yang ada di rumah." arahan doktor selanjutnya.

"Tapi, doktor," kata si ayah dengan rasa cemas.

"Dia telah mencium pembantu rumah kami." kata lanjut dari si ayah.

"Kasihan. kalau begitu dia juga perlu dikuarantinkan." jawab doktor dengan tenang.

"Tapi, doktor, saya juga telah mencium pembantu itu." Kata si ayah dengan suara yang semakin cemas.

"Wah, ini dah menjadi semakin rumit. Bererti anda juga sudah menyimpan benih penyakit itu." jawab doktor dengan nada tegas

"Baiklah doktor, tapiii tidak lama setelah itu, saya juga mencium isteri saya." kata si ayah dengan rasa kesal.

"Celakanya," jawab doktor, 


"Kalau begitu saya sudah dijangkiti juga." kata doktor itu sebelum pengsan.









No comments:

Post a Comment