Saturday, November 22, 2014

Malaysia vs United States vs Japan


Pada sebuah pertemuan antara Menteri Menteri Teknologi Sedunia di Langkawi. Menteri Jepun, Amerika Syarikat dan Malaysia sedang berbual sambil minum kopi.


Menteri Jepun : Kalau anda ke Jepun, anda gali tanah kami, baru saja sampai 7 meter, anda akan temukan banyak chip, rangka-rangka besi, papan sirkit elektronik dan lain-lain. Ini menunjukkan bahawa sejak zaman nenek moyang, kami bangsa Jepun sudah mengenal teknologi robot.

Menteri Amerika : Kalau anda ke Amerika, anda gali tanah kami, baru saja sampai 3 meter, anda akan temukan jejak-jejak radioaktif. Ini adalah petanda bahawa sejak zaman dahulu kala lagi, kami bangsa Amerika sudah mengenal teknologi nuklear.

Menteri Malaysia : Oleh kerana tuan-tuan sedang di Malaysia, saya persilakan tuan-tuan untuk menggali di sini biar tahu ada apa di bawah tanah kami.

Atas arahan kementerian 3 buah jengkaut dikerahkan mengali lubang besar dengan segera sambil diperhati oleh Menteri Jepun dan Amerika dengan teliti, setelah mencapai kedalaman 20 meter, Menteri Malaysia bertanya

Menteri Malaysia : Apa korang jumpa ?
Menteri Amerika : Tak ada apa-apa pun

Menteri Jepun  : Saya pon tak jumpa apa-apa

Menteri Malaysia : Ada kabel telefon tak di bawah sana ?

Kedua-dua Menteri Amerika dan Jepun mengeleng-gelengkan kepala tanda tak ada jumpa kabel telefon.


Menteri Malaysia : (sambil ‘menjeling kerek’ kat Menteri Jepun dan Amerika) Itulah tandanya bahawa kami bangsa Malaysia, sejak zaman purbakala lagi, sudah mengenal teknologi WIRELESS!

Melopong mulut kedua Menteri Amerika dan Jepun mendengarnya.







No comments:

Post a Comment