Monday, March 10, 2014

Empat 'B'

Selepas solat berjemaah di surau, seorang pemuda datang berjumpa seorang Ustaz untuk meminta nasihat..

Pemuda : "Ustaz.. kenapa susah sangat saya hendak bertemu jodoh saya? Sampai sekarang saya belum pernah ada kekasih... "

Ustaz : "Perempuan yang macam mana menjadi idaman kamu?" 

Pemuda : "Saya mahukan seorang gadis yang cantik, solehah, tinggi, pintar, penyayang dan menyintai saya sepenuh hati... "

Ustaz : "Ohhh ... kalau begitu kamu harus melaksanakan petua '4B. Hmm 'B' yang pertama adalah 'BERUSAHA'... apakah kamu sudah banyak berusaha?"

Pemuda : "Susah terlalu banyak Ustaz... sudah merata tempat saya pergi untuk mendapat seorang gadis.."

Ustaz : "Kalau begitu kamu kena laksanakan 'B' yang kedua, iaitu 'BERDOA' "

Pemuda : "Setiap kali
selepas selesai sembahyang saya pasti berdoa..." 

Ustaz : "Apa kata kamu laksanakan 'B' yang ketiga, iaitu 'BERPUASA' "

Pemuda : "Saya juga amalkan berpuasa setiap hari Isnin dan Khamis ..." 

Ustaz : "Hmm 
nampaknya kamu sangat perlu melaksanakan "B" yg keempat"

Pemuda : "Apa 'B' yang keempat itu Ustaz?"

Ustaz : " 'BERCERMIN'! try le"

Pemuda : "Erkkk"


Nampak macam ok jer, macam seksi jer



Cari Jodoh Wali Band

"Kebanyakan Mereka Yang Gagal Akan Menyalahkan Orang Lain Menjadikan Sebab Kepada Kegagalan Mereka. Sedangkan Apa Yang Mereka Gagal Lakukan Adalah Belajar Dari Kegagalan Mereka Sendiri Dan Tidak Menyalahkan Orang Lain"



Cantiknya pelamin ni

Gagal Itu Biasa.
Terus Berusaha,
Haa.. Itu Baru Luar Biasa

No comments:

Post a Comment