Saturday, March 1, 2014

Kata Hati Seorang Lelaki Yang Tidak Sempurna

Kamu yang selalu baik dan teliti atas kekuranganku ini....
kamu yang selalu sabar atas kebodohan diriku ini....
Kamu yang terbaik, tapi aku abaikan....
Justeru itu kesempurnaanmu seharusnya
kau berikan kepada orang yang tepat untuk kebahagianmu....


Aku tidak kuat lagi melihatmu selalu tersakiti 
oleh kesedihan gara-gara lelaki senaifku ini....
Lalu kamu yang harus menemukan seseorang
untuk mengobati semua rindu dan rasa sakit hatimu....
Yang layak menerima kelebihanmu dan
kalau pun ada kekuranganmu dengan ikhlas hatinya....
Dengan dia kamu pasti dapat mencurahkan segenap isi hatimu....


Semoga saja kamu mendapat hati yang tulus mencintaimu....
Aku hanya seorang yang beruntung dapat mengenal dirimu....
Maafkan aku, yang tidak mampu menjadi lelaki yang sempurna....
aku ini lelaki sederhana yang tidak selayaknya buat dirimu
walau sesungguhnya aku mencintaimu dan menyayangimu....

Aku tak ingin kau terluka karena aku....
Hapuslah air matamu dan ketepikan saja seorang seperti aku....
Dan ingat satu hal,
Bahawa kamu adalah wanita yang cerdas, cantik dan baik hati....

Jadilah Wanita yang sholehah...
Dengan tidak hanya mementingkan 
urusan cinta kepada makhluk Tuhan saja....
Berdoalah kepadaNya.
Agar kamu diberikan jodoh yang baik-baik pula,
Yaitu seorang Suami "bukannya teman lelaki" ...

Aku baru sedar, Selama ini aku mengerti Islam....
Tapi, selama ini juga aku tidak sempurna mengamalkannya dalam hidupku....
Cukuplah apa yang telah aku lakukan denganmu....
Menjadi pelajaran yang sangat berharga bagi diriku ini....

Saat kamu menemukan seseorang yang tepat...
Kuharapkan dia adalah yang terbaik untukmu...
Terbaik untuk memimpinmu menuju keredhaan Allah...
Mendampingimu sampai akhir nanti....

Membawamu menuju jalan yang dapat membuatmu bahagia dunia akhirat....
mendapat imam yang boleh menuntunmu kejalan kebaikan...
yang mencintaimu mengasihimu dan menyayangimu...

Terima kasih atas apa yang telah kau berikan padaku...
Aku tidak akan melupakanmu....
Kamu adalah kisah-kisah manis dalam hayat hidupku....
Semoga kamu berbahagia dunia akhirat 
dan ahli penghuni syurga Jannatul Firdaus 

Amin.








Hisyam


2 comments: