Friday, March 14, 2014

Malam Dingin Yang Berubah Panas

Di satu malam yang dingin sepasang suami isteri sedang bersantai di bilik mereka. Si suami sedang mengemaskini blognya manakala si isteri asyik membaca novel cinta. Tiba-tiba si isteri bertanya kepada suami:


Siti : Bang..., kalau saya mati dulu, abang kahwin lagi tak?

Hashim : Ermm ntah la, tapi kan abang rasa le, abang mungkin kahwin lagi. Kerana, anak-anak kita perlukan orang yang boleh beri perhatian. Makan minum abang pun adalah orang yang sediakan.

Siti : Erkk habis tu, kalau abang kahwin lagi, abang bagi ke dia duduk kat rumah kita ni.

Hashim : Ye lah. Kan ke rumah kita ni mahal, takkan nak biar kosong macam tu aje?

Siti : Abis tu abang bagi le dia guna bilik kita ni, toilet kita tu ye?

Hashim : Ya la yang, sebab takkan abang nak buat bilik lain khas untuk dia pulak. Dah ada bilik ni, memfaatkan aje la, tidak le rasanya nak membazir pulak.

Siti : Jadi abang bagi le dia pakai almari kita tu ye?

Hashim : Hmm begitu le nampaknya yang, almari kita ada empat pintu takkan le nak bagi kat orang lain pulak.

Siti : Ni katil kita ni abang bagi le jugak ye?

Hashim : Terpaksalah yang. Sebab katil kita ni baru sebulan je kita beli.

Siti : Baju tidur saya, pijama dan towel saya ni?

Hashim : Takkan la semua tu abang nak bagi adik-adik awak pulak. Jadi, daripada tak dipakai, lebih baik kalau abang bagi dia pakai je.

Siti : Handbag saya, kasut saya, golf set saya?

Hashim : Hmm yang tu dia tak pakai kut, sebab dia suka handbag kaler maroon, kasut dia saiz kecil daripada ayang, saiz lima, golf set ayang pun dia tak guna punya sebab sukan dia adalah bowling ...

Siti : ????!!!!!

Hashim : ( Dalam hati ) Alamak terlebih la pulak, mampus aku malam ni.



Suami terindah di mata isteri
bukanlah yang mampu membelikan segalanya
tetapi adalah
suami yang setia dan selalu ada
dalam tangis dan tawa 
isteri dan anak-anaknya


No comments:

Post a Comment